Komisjoni esimees: Jacques Delors. Toimetanud: Meeli Kalman, Õppimine – varjatud varandus. 21. sajandi hariduse rahvusvahelise komisjoni aruanne UNESCOle, 1999 UNESCO Eesti Rahvuslik Komisjon

RAAMAT ASUB LAOS, SAADAVAL 1-3 PÄEVA JOOKSUL. 016 Haridusel on põhjapanev osa nii isiklikus kui ühiskondlikus arengus. See pole imerohi ega võluretsept, mis avaks ukse maailma, kus kõik ideaalid on saavutatavad. Kuid haridus on inimkonnale üks peamisi vahendeid sügavama ja harmoonilisema arengu tagamiseks ja seeläbi vaesuse, tõrjutuse, teadmatuse, rõhumise ja sõja vähendamiseks. Algav sajand, kus valitsevaks suunaks on globaliseerumine, saab kaasa ka visad pinged, mis tuleb ületada: pinged globaalse ja kohaliku, universaalse ja isikliku, traditsiooni ja kaasaegsuse, pikaajaliste ja lühiajaliste kaalutluste , konkurentsi ning võimaluste võrdsuse, teadmiste piiramatu laienemise ja inimese piiratud vastuvõtuvõime, vaimsuse ja materiaalsuse vahel. Ükskõik kui mitmekesised ka poleks kultuurid ja ühiskondliku organisatsiooni süsteemid, ikka kehtib see universaalne väljakutse: hoida demokraatia ideaali ja taasluua või säilitada ühiskonna terviklikkust. Selles kontekstis on elukestev õppimine üks võimalus vastata 21. sajandi väljakutsetele. Rahvusvaheline 21. sajandi hariduse komisjon, mille eesistujaks on Jacques Delors, väidab käesolevas aruandes, et rajades haridussüsteemi neljale alussambale, milleks on: õppida olema, õppida teadma, õppida tegema, õppida üheskoos elama, püüdlevad kõik ühiskonnad vajaliku utoopia poole, kus ei jääks kasutamata ükski neist annetest, mis igas inimeses mahamaetud aardena peituvad. Raamatus pakutakse välja uus lähenemine õppimise astmetele ja eri astmete seostamisele, mis aitab luua rohkem teid haridussüsteemi läbimiseks ja kõiki neid senisest enam väärtustada. Kui üldise põhihariduse tagamine on hariduskorraldajate esmaülesanne, siis keskharidusel on otsustav osa nii noore inimese individuaalsel haridusteel kui ühiskonna arengus. Kõrgharidusasutusi omakorda tuleks mitmekesistada, arvestades nende funktsioone ja kohustusi teaduskeskustena, professionaalsete väljaõppe andjatena, elukestva hariduse tulipunktina ja rahvusvahelise koostöö osalistena. Rõhutatakse ka õpetajate keskset osa haridusprotsessis ja vajadust parandada õpetajate ettevalmistust, seisundit ning töötingimusi. Maailmas, kus tehnika ja tehnoloogia m

Raamatu autoriks on Komisjoni esimees: Jacques Delors. Toimetanud: Meeli Kalman kasutatud raamatud pealkirjaga Õppimine – varjatud varandus. 21. sajandi hariduse rahvusvahelise komisjoni aruanne UNESCOle on raamat kirjastuselt UNESCO Eesti Rahvuslik Komisjon aastast 1999

mille on kirjutanud Komisjoni esimees: Jacques Delors. Toimetanud: Meeli Kalman antud 1999 aasta raamat Õppimine – varjatud varandus. 21. sajandi hariduse rahvusvahelise komisjoni aruanne UNESCOle on Komisjoni esimees: Jacques Delors. Toimetanud: Meeli Kalman oluline teos, kasutatud raamatute hulgas. Siin saad osta uusi ja kasutatud raamatuid veebipoest vanaraamat.ee vaata ka uute ja vanade raamatute nimistut Komisjoni esimees: Jacques Delors. Toimetanud: Meeli Kalman, Õppimine – varjatud varandus. 21. sajandi hariduse rahvusvahelise komisjoni aruanne UNESCOle vanaraamat.ee raamatupood Komisjoni esimees: Jacques Delors. Toimetanud: Meeli Kalman, Õppimine – varjatud varandus. 21. sajandi hariduse rahvusvahelise komisjoni aruanne UNESCOle
vaata plaate reklaam
Raamatu otsing
raamatRaamat "Õppimine – varjatud varandus. 21. sajandi hariduse rahvusvahelise komisjoni aruanne UNESCOle",
teema: Kultuur

Õppimine – varjatud varandus. 21. sajandi hariduse rahvusvahelise komisjoni aruanne UNESCOle
Pealkiri: Õppimine – varjatud varandus. 21. sajandi hariduse rahvusvahelise komisjoni aruanne UNESCOle
Autor(id): Komisjoni esimees: Jacques Delors. Toimetanud: Meeli Kalman

Kirjastus: UNESCO Eesti Rahvuslik Komisjon
Linn: Tallinn
Aasta: 1999
Originaalkeel: inglise keel
Tõlkija: Külliki Saks
ISBN: 9985-60-773-2
Lehekülgi: 260


Seisukord: n
Mõõdud: 185 × 260 mm
Suurus: tavaformaadist veidi suuremas formaadis, pehmete kaantega


Sisu:
RAAMAT ASUB LAOS, SAADAVAL 1-3 PÄEVA JOOKSUL. 016

Haridusel on põhjapanev osa nii isiklikus kui ühiskondlikus arengus. See pole imerohi ega võluretsept, mis avaks ukse maailma, kus kõik ideaalid on saavutatavad. Kuid haridus on inimkonnale üks peamisi vahendeid sügavama ja harmoonilisema arengu tagamiseks ja seeläbi vaesuse, tõrjutuse, teadmatuse, rõhumise ja sõja vähendamiseks. Algav sajand, kus valitsevaks suunaks on globaliseerumine, saab kaasa ka visad pinged, mis tuleb ületada: pinged globaalse ja kohaliku, universaalse ja isikliku, traditsiooni ja kaasaegsuse, pikaajaliste ja lühiajaliste kaalutluste , konkurentsi ning võimaluste võrdsuse, teadmiste piiramatu laienemise ja inimese piiratud vastuvõtuvõime, vaimsuse ja materiaalsuse vahel. Ükskõik kui mitmekesised ka poleks kultuurid ja ühiskondliku organisatsiooni süsteemid, ikka kehtib see universaalne väljakutse: hoida demokraatia ideaali ja taasluua või säilitada ühiskonna terviklikkust.
Selles kontekstis on elukestev õppimine üks võimalus vastata 21. sajandi väljakutsetele. Rahvusvaheline 21. sajandi hariduse komisjon, mille eesistujaks on Jacques Delors, väidab käesolevas aruandes, et rajades haridussüsteemi neljale alussambale, milleks on: õppida olema, õppida teadma, õppida tegema, õppida üheskoos elama, püüdlevad kõik ühiskonnad vajaliku utoopia poole, kus ei jääks kasutamata ükski neist annetest, mis igas inimeses mahamaetud aardena peituvad.
Raamatus pakutakse välja uus lähenemine õppimise astmetele ja eri astmete seostamisele, mis aitab luua rohkem teid haridussüsteemi läbimiseks ja kõiki neid senisest enam väärtustada. Kui üldise põhihariduse tagamine on hariduskorraldajate esmaülesanne, siis keskharidusel on otsustav osa nii noore inimese individuaalsel haridusteel kui ühiskonna arengus. Kõrgharidusasutusi omakorda tuleks mitmekesistada, arvestades nende funktsioone ja kohustusi teaduskeskustena, professionaalsete väljaõppe andjatena, elukestva hariduse tulipunktina ja rahvusvahelise koostöö osalistena.
Rõhutatakse ka õpetajate keskset osa haridusprotsessis ja vajadust parandada õpetajate ettevalmistust, seisundit ning töötingimusi. Maailmas, kus tehnika ja tehnoloogia mõjuvõim aina suureneb, tuleb suurt tähelepanu pöörata tehnika rakendamisele hariduse teenistusse ning inimeste ettevalmistamisele tehnika kasutamiseks töös ja igapäevaelus. Hariduse uuenemise otsustavaks tagatiseks on õigete reformistrateegiate leidmine ulatusliku dialoogi teel ning haridusega seotud isikute ja institutsioonide vastutuse ning osavõtu suurendamine reformitegevuses.
Sõltumatu hariduskomisjoni aruanne UNESCOle valmis kolm aastat kestnud ülemaailmse konsultatsiooni- ja analüüsiprotsessi tulemusel. Aruanne lõpeb rõhutatud üleskutsega anda nii riiklikul kui rahvusvahelisel tasandil hariduse käsutusse rohkem ressursse ja hoogustada rahvusvahelist haridustööd, kus UNESCO on üks peamisi osalejaid.

Originaali pealkiri: Learning. The treasure within

Märksõnad:
UNESCO
haridus
haridusuuringud
aruanded

Hind: 10,00 EUR
Jacques Delors, Mälestused, Olion, 2008, hind: 6,00 eurot
Teema Kultuur alla viimati lisatud:

Aare Laanemäe, Kulturoloogia, A & L, Ilo, 2007, hind: 15,00 eurot
Kalju Saaber, Rakvere lugemik. Linnakodanikele passieast vanaduseni, Tänapäev, 2002, hind: 8,00 eurot
Richard D. Lewis, Kultuuridevahelised erinevused. Kuidas edukalt ületada kultuuribarjääri, TEA Kirjastus, 1999, hind: 14,00 eurot
Ants Viires, Puud ja inimesed. Puude osast Eesti rahvakultuuris, Valgus, 1975, hind: 7,00 eurot
Toimetanud: J. Kuum, H. Kedder, 170 aastat kõrgemat põllumajanduslikku haridust Eestis. I osa, Valgus, 1976, hind: 7,50 eurot
Tony Allan, Hauad, hauakambrid ja muumiad. Eri kultuuride matmistavad, Eesti Entsüklopeediakirjastus, 2005, hind: 7,00 eurot
Haljand Udam, Loetud ja kirjutatud, Eesti Entsüklopeediakirjastus, 1998, hind: 9,00 eurot
koostaja Liivika Simmul, Kümme talve. Rocca al Mare Kooli lugu, Rocca al Mare Kool, 2010, hind: 15,00 eurot
juhendaja ja koostaja Anne Kütt, Ajalooline Jõgeva, Jõgeva Gümnaasium, 2000, hind: 13,00 eurot
Tooni Kütt, Rahvatants Põlvamaal, T. Kütt, 2008, hind: 15,00 eurot
Heino Gustavson, Igal kohal oma lugu, Eesti Raamat, 1981, hind: 5,00 eurot
Koostanud Asta Õim ja Katre Õim, Kole mees, aga konna ei söö. Kõnekäände mitmest vallast, Eesti Kirjandusmuuseum, 2003, hind: 6,00 eurot
koostaja Monika Undo, Noarootsi koolide välimääraja, Noarootsi Rahvaselts, 2016, hind: 4,00 eurot
Gustav Ränk, Vana-Eesti rahvas ja kultuur, Ilmamaa, 1996, hind: 11,00 eurot
Matthias Johann Eisen, Meie jõulud, Olion, 1994, hind: 8,00 eurot
Maire Sala, Igaviku teele. Eesti matusetraditsioonid ja tänapäev ning hauaplatside kujundamine, Maalehe Raamat, 2002, hind: 14,00 eurot
Koostanud: Karl Laigna, Voldemar Vaga, Endel Varep, Ülikoolilinn Tartu, Eesti Riiklik Kirjastus, 1952, hind: 2,10 eurot
Koostanud: Selma Lätt, Eesti rahvanaljandid. Mõis ja kirik, Eesti Riiklik Kirjastus, 1957, hind: 2,50 eurot
Rein Loodus, Nõukogude Eesti raamatugraafika, Eesti Raamat, 1976, hind: 11,00 eurot
Tamara Habicht, Eesti saun, Valgus, 1972, hind: 4,00 eurot
Tallinna Bibliofiilide Klubi ; koostaja Eerik Teder ; toimetajad Eerik Teder, Jaan Toomla, Raamat on... II. Eesti bibliofiilia ja raamatuajaloo almanahh, Tallinna Bibliofiilide Klubi, 2002, hind: 8,00 eurot
Hille Pajupuu, Kuidas kohaneda võõras kultuuris, Eesti Keele Sihtasutus, 2001, hind: 8,00 eurot
Koostanud M. Teder ja A. Tender, Tallinna Linnamuuseum. Muuseumi juht. Таллинский Городской Музей. Town Museum of Tallinn, Eesti NSV Kultuuriministeerium, 1981, hind: 3,50 eurot
Heino Ross, Simuna kihelkonnas lauldi ja mängiti, 2001, hind: 6,00 eurot
Vallo Raun. Koostanud V. Reima, Tantsumurul. Fotomontaaž Eesti NSV rahvatantsupeost, Eesti Riiklik Kirjastus, 1964, hind: 7,00 eurot


Teema Kultuur all on 831 raamatut, vaata täielikku loendit lähemalt selle lingi kaudu!

Vanaraamat  |   E-post   |   © vanaraamat, Biblio OÜ, 2008-2019 |   Biblio OÜ Lai valik uusi ja kasutatud raamatuid, noote ja vinüülplaate Tlf:(372) 734 1901