Kirjanduse kõnetus Gümnaasiumiõpik, Sirje Klõpsa siia , et näha täielikku loendit! Kirjanduse kõnetus. Gümnaasiumiõpik, Sirje Nootre, Avita 2004 | vanaraamat. ee
Alates 11. märtsist saab poodi tellitud pakke kätte endiselt tööajal E-R 10-18.00 ja L 10-16.00. Kaupluse ukse tagant helista tel. 734 1901. Pakiga posti teel saatmine toimib tavapäraselt.
Ostukorv

"Rogha Danta. Seitse iiri luuletari""Hulkade psühholoogia""Keemia XI klassile""Vikerkaar 1993/9""Heegeldamine III-V klassile""Elektrotehnika""Looming 2011/10. Eesti Kirjanike L..""Hommikust hommikuni""Volgi naljad""Kurb hobune""Liikluseeskiri. Kommenteeritud vä..""Käsitööleht 1994 sügis. Sügis..""Eesti lipp""Sild""Paberist mängumasinad. Värvilise..""Väike ruum""Veterinaaresmaabi""Jean-Christophe II. Mäss. Laat vÃ..""Metsatarga ravimtaimed. Kodused re..""Roheline Mees""Läinuks ajalugu teisiti""Looming 2004/10. Eesti Kirjanike L..""Elu võrrandid. Evolutsiooni suuna..""Füüsikalise keemia ja kolloidkee..""Inglite valguses""Minu atlas Larousse""Elas kord mees""Näärimäng""Emotsioonid ja pedagoogika""Tundmatu inimene""Matsi talust lennuakadeemiani""Algebra õpik keskkooli VIII-X kla..""Välkudes maa""Laulab Georg Ots""Matsalu roostikus. Jutustus""12 Underbara Melodier""Muusikalugu""Soolo. Tähelepanuväärse elu loo..""Å ahh Madan""Noortekalender 1989""Loomerõõm. Õmbleme ise mänguas..""Tervendaja 2013/5""Simuna koolid""Ukse võti""Paabeli projekt""Läänemeremaade geograafia 9. kla..""Kurjus""National Geographic 2010 November...""Esmaabi lastele""Dokumendi- ja arhiivihaldus""Freudi häda. Kirjutisi 2004-2013""Tervendaja 2008/6""Design, functionlization and appli..""Eesti Vabariik 100. Republic of Es..""Eestimaa nähtuna kosmosest. Satel..""Lühike teatriajalugu""Isarolli muutumine""Kooskasvamine. Laste hooldamine ja..""Eesti Naine. Naiste ja kodude ajak..""Rahulikumad, lihtsamad, rõõmsama..""Karantiinikunst""Meie maaelu. Jääme ellu!""Maia ja sõbrad""Tervendaja 2008/8""Raske liiv""Aastaga haigustest priiks. Tervend..""Varesele valu, harakale haigus…""Anna Snegina""Kindlustusselts Eesti Kalender 193..""Inglite ja deemonite nähtamatu ma..""Minu Laps""Metsatarga ravimtaimed. Kodused re..""Püha lootus""Tervendaja 2010/2. Sensitiivid, ra..""Tervendaja 2010/4""Lavalood lastele""Sortside saladused VI. Võrumaa ja..""Matemaatika II klassile""Aastaga haigustest priiks. Tervend..""Laulge kaasa! 56""Tige kokk: pahateadus ja tõde ter..""Lühientsüklopeedia. Täppisteadu..""Ööbikusalu""Füüsika lühikursus gümnaasiumi..""Antiigileksikon""Sõber koer ja tema tervis""Ratio studiorum. Õppekavadest ehk..""Kurjusest""Liiklustestid""Vastasseina nael""Hoidised puuviljadest""Piano Concertos Nos. 3,4,5""Lavakujunduse sünd""Esimene Eesti üldlaulupidu 1869""Eesti keele õpik. III klass. II o..""Ehtelaegas""Aed. Aianduse ajakiri. Aianduse-Me..""Wind Chimes""Häkkimine võhikutele""Lasteentsüklopeedia""Teater. Muusika. Kino 2015/5""Neljamõõtmeline teenindus""Naliaad""Füüsika kontrolltööd põhikool..""Laulik 2000""Lihtsaid ja keerulisi""Aabits (CD-d puudu)""Tervendaja 2010/7""Mees. Otse ja ausalt. Vägi. Kriis..""Kass""Õmblemine""Kirik keset küla: koguduse ja koh..""Kammerlauljad. Eesti Filharmoonia ..""Metsatarga ravimtaimed. Kodused re..""Werner Holti seiklused I-II""Aed. Aianduse ajakiri 1936/7. XIV ..""Tööõpetus. Õmblemine IV-VIII k..""1000 küsimust ja vastust""Vallutaja Pelle I""Oma künnivaol""Teater. Muusika. Kino 2009/3""Tervendaja 2010/10""Lugemik. 2. 3. klass""Eesti Naine 1951/1. EK(b)P KK ajak..""Kubija kaudu Võrumaale"
125 tk kogusumma: 965,10 EUR

Teema: Keel ja kirjandus
Pealkiri: Kirjanduse kõnetus. Gümnaasiumiõpik
Autor(id): Sirje Nootre

Kirjastus: Avita
Linn: Tallinn
Aasta: 2004
Originaalkeel:
ISBN: 9789985217382
Lehekülgi: 240

Seisukord: kaaned kohati kulunud, sisu korras, raamatukogust kustutatud eksemplar templite ja kirjetega

Mõõdud: 170x240
Suurus: tavaformaadist pisut suuremas formaadis, pehmete kaantega

Sisu:
#T193# RAAMAT ASUB LAOS, SAADAVAL 1-3 PÄEVA JOOKSUL. 181

«Kirjanduse kõnetus» on teksti- ja lugejakeskne gümnaasiumi kirjandusõpik, mis koos töövihiku ning õpetajaraamatuga moodustab seatud eesmärkidelt ja sisuvalikult tervikliku õppekomplekti.
Õpik koosneb kolmest osast: esimene osa «Kuidas «maitsta» kirjandust» tutvustab olulisemaid lugeja- ja tekstikeskseid uurimismeetodeid (modernism, postmodernism, uuskriitika, strukturalism, semiootika, psühhoanalüüs jt), teine osa «Teose kude. Tekst ja selle lugeja» uuenenud seisukohti teksti ja lugeja kohta (retseptsioon ja lugemismudelid, teabetekst ja kunstiline tekst), kolmas osa «Keerlev universum. Tekstidevahelised seosed» käsitleb tekstidevahelisi seoseid nii teooria kui ka näidiskäsitluste abil (hüper- ja intertekstuaalsus, arhitekst, arhetüüpsed tegelased ja teema jt).
Peatüki näidiskäsitlused tuginevad tuntud teostele, nt Tuglase «Maailma lõpus», Anderseni «Inetu pardipoeg», Shakespeare’i «Hamlet» jt. Veerule paigutatud lisamaterjal toetab kogu õpiku ulatuses käsitletava mõistmist ja lõimimist teiste ainete ning üldise kultuuripildiga. Õpikus on ka lisatekste, sõna- ja nimeseletusi, lugemissoovitusi jms.
Õpikus tutvustatavad tekstid pärinevad antiikmütoloogiast, eepostest, Shakespeare´i, Goethe, Manni, Remarque´i, Wilde´i, Hesse, Elioti, Maeterlincki, Liivi, Suitsu, Underi, Visnapuu, Tammsaare, Tuglase, Gailiti, Vallaku, Alveri, Talviku, Masingu, Ristikivi, Lepiku, Laabani, Krossi, Alliksaare, Ehini, Kaalepi, Kaplinski, P.-E. Rummo, Luige, Undi, Vetemaa, Runneli, Kareva jt loomingust. Uuematest suundumustest on vastavates peatükkides näiteid Mikita, Rakke, Heinsaare, Sinijärve, Kivisildniku, Contra, Kesküla, Märka jt tekstidest. Esseistika autorite valik peab silmas tekstide sobivust vastavate peatükkidega ning autorite seisukohtade kirjandusteaduslikku aktsepteeritust. Esseistikaga on õpikus või töövihikus esindatud Pound, Kant, Eliot, Krull, Runnel, Peep, Undusk, Oinas, Kello, Pilvre jt.

Iga peatüki järel on nii teoreetilisi kui ka ka praktilisi tööülesandeid, mille eesmärk on aidata õpilastel loetusse süveneda, seda analüüsida, sünteesida ja praktilises tegevuses kasutada. Õpikus esitatud teave ei ole mõeldud päheõppimiseks, vaid erinevate tõlgendusvõimaluste märkamiseks, katsetamiseks ning omandamiseks õppeülesannete täitmise kaudu. Õpiku iga peatüki olulise sisu kohta saab täita töövihikus kokkuvõtva ülesande. Nii moodustub õpitava kohta kokkuvõte, mis jääb kasutada ka siis, kui õpikut enam käepärast ei ole. Nii täiustuv «tööriistakast» võimaldab ka teiste õpikute järgi töötades kasutada uusi omandatud tekstide lugemise ja analüüsimise meetodeid.
Tööülesannete valik on nii sisu kui raskusastme poolest lai, seetõttu saab õpetaja klassi üldist ja õpilaste individuaalset taset silmas pidades otsustada, missuguseid ülesandeid ja millal kasutada. Tööülesannete koostamisel on lähtutud aktiivõppe põhimõtetest, võimaldades õpilastel töötada nii üksi, paaris kui ka rühmas. Paljud tööülesanded toetavad funktsionaalse lugemisoskuse arengut, kommunikatsioonipädevuse abil iseseisva ja loovmõtlemise kujundamist.
Kirjandusõpetuse põhitaotluseks on, et õpilane väärtustaks ilukirjandust ja selle kaudu rahvus- ja maailmakultuuri, kujundaks oma esteetilisi ja eetilisi tõekspidamisi, rikastaks tunde- ja mõttemaailma, arendaks loovust. Ilukirjandus on ka oluline kogemuste vahendaja ning minapildi avardaja. Aine ise peaks tänases koolis rajanema eksemplaarsuse printsiibil: tekstikeskse õpetusega seatakse esikohale lugemine, tagaplaanile jääb kirjanduslugu. Seda eesmärki taotleb ka käesolev õppekomplekt.
Olulised muutused kirjandusteoorias sunnivad muutma ka kooli kirjandusõpetuse didaktika ja metoodika rõhuasetusi. Eesti kooli kirjandustund kipub tegelema põhjendamatult palju diakroonilise aspektiga, märkamata muutunud kirjandusuurimise paradigmat ja sellega seoses olevaid uusi eesmärgipüstitusi. Õpilast-õpetajat abistavat kirjandusteoreetilist materjali on üsna vähe, muutunud kirjandusuurimust kajastav teksti- ja lugejakeskne õpik puudub aga üldse. See on üks olulistest põhjustest, miks sündis «Kirjanduse kõnetus».

Kirjandusõpetuse seisukohalt võib rääkida uuest tekkivast lugemiskultuurist, mis asetab end vana ja äraproovitu kõrvale, mõjutades olemasolevat ja lisades uut. Kuna kultuur on dünaamiline nähtus, ei tohiks muutumatuks jääda ka lugemiskultuur.
«Kirjanduse kõnetus» pakub praktilist abi uue kirjanduskäsituse koolijõudmiseks. Õppekomplekt sobib oma teema- ja autorivaliku ning raskusastme poolest eelkõige XI - XII klassi õpilastele, kuid on osaliselt kasutatav ka X klassis.

Märksõnad:
Avita
kirjandus
gümnaasiumid
kooliõpikud

Hind: 17,00 EUR
Kirjanduse kõnetus. Gümnaasiumiõpik, Sirje Nootre, Avita 2004 | vanaraamat.ee
Kirjanduse kõnetus. Gümnaasiumiõpik, Sirje Nootre, Avita 2004 | vanaraamat.ee
Kirjanduse kõnetus. Gümnaasiumiõpik, Sirje Nootre, Avita 2004 | vanaraamat.ee
Kirjanduse kõnetus. Gümnaasiumiõpik, Sirje Nootre, Avita 2004 | vanaraamat.ee
Kirjanduse kõnetus. Gümnaasiumiõpik, Sirje Nootre, Avita 2004 | vanaraamat.ee
Kirjanduse kõnetus. Gümnaasiumiõpik, Sirje Nootre, Avita 2004 | vanaraamat.ee

Kasutatud raamatud
Alates 1999. aastast järjest täienenud raamatukataloog sisaldab täna üht Eesti kõige hoolikamalt valitud, sisukaimat kollektsiooni, mis pakub raamatusõpradele ehedaimat lugemisrõõmu.

Üle 47 000 väljaande
Kui tüüpilises raamatupoes on tavapäraselt müügil umbes 3000 raamatut, siis Vanaraamatu antikvariaat pakub lugejaile suuremat valikut, sest müüme kasutatud raamatuid erinevatest kümnenditest.

Raamatute tellimine
Kõiki kataloogis müügil olevaid väljaandeid saad mugavalt tellida veebilehe kaudu.
Veebist ostmise juhend
Tellimistingimused
Privaatsustingimused

Kontaktandmed
Biblio OÜ, reg.nr. 10598332,
Raamatupood: Riia 5, Tartu, 51010 Eesti
Veebikataloog: www.vanaraamat.ee
Kontakttelefon (+372) 7 341 901
E-mail: 

 


www.vanaraamat.ee © 2024 Biblio OÜ » Kvaliteetsed kasutatud raamatud