Teema: Pedagoogika ja lastekasvatus
Pealkiri: 
Sissejuhatus kasvatusteadusseAutor(id): Sirkka Hirsjärvi ja Raija Huttunen
Kujundaja: Igor Balashov
Kirjastus: Medicina
Linn: Tallinn
Aasta: 2005
Originaalkeel: soome keel
Tõlkija: Meri-Liis Laherand
ISBN: 9985829662
Lehekülgi: 216 
Seisukord: raamatukogust kustutatud eksemplar templite ja kirjetega, kaaned kohati kulunud, leheservad pisut määrdunud, sisu korras
Mõõdud: 165 × 235 mm
Suurus: tavaformaadis, pehmete kaantega
Sisu:
RAAMAT ASUB LAOS, SAADAVAL 1-3 PÄEVA JOOKSUL. 069
See teos on mõeldud kasvatusteaduste aluste õpikuks. Autorite taotlus oli visandada ülevaatlik pilt kasvatusest ja õpetusest ning neid uurivast teadusest. Raamatus vaadedakse teadust, mille nimi on kasvatusteadus, otsitakse selle tunnusjooni ja uurimisobjekte. 
Sisukord 
I Sissejuhatus 
SISSEJUHATUS 
II Kasvatuse lähtekohti ja põhimõisteid 
KASVATUST PUUDUTAVA MÕTLEMISE JA TEADMUSE OLEMUS 
Kasvatust puudutav argimõtlemine 
Teaduslikud teadmised ja teaduse tunnused 
KASVUKESKKONNAD NING SOOME KASVATUS- JA HARIDUSSÜSTEEM 
Formaalne ja informaalne kasvatus 
Perekond kasvukeskkonnana 
Soome kasvatus- ja haridussüsteem 
Hariduse majandamine 
KASVATUST PUUDUTAVAD PÕHIMÕISTED 
Kasvatus 
Kasvatus protsessi või tulemusena 
Kasvatus, õpetus ja koolitus 
Areng ja õppimine 
KASVATAJA TEGEVUS 
Kes on kasvataja? 
Vanemlus kui psühholoogiline ja sotsiaalne nähtus 
Psühholoogiline vanemlus 
Kas ”head” vanemat on üldse olemas? 
Mille poolest on vanemad lapsele tähtsad 
Kasvatusteadvus 
KASVATUSVÄÄRTUSED JA KASVATUSE EESMÄRGID 
Kasvatuse suhe väärtustega 
Inimkäsituse tähtsus 
Eetika, moraal ja kasvatus 
KASVATUS JA TEADMISED 
Mida kujutavad endast teadmised? 
Teadmiste tähtsus ja roll 
III Kasvatusteaduse ülesanded ja uurimisobjektid 
KASVATUSTEADUSE OLEMUS 
Kasvatusteadus ja selle mitmetahulisus 
Teaduse mõiste ja kasvatusteaduse ülesanded 
Teaduse mõiste 
Mõistete määratlemine 
Teaduslik traditsioon 
KASVATUSTEADUSE SUHE LÄHITEADUSTEGA 
Teaduste liigitus ja liigitamise problemaatilisus 
Teaduste integratsioon 
KASVATUSTEADUSE UURIMISOBJEKTID 
Mis on kõige tähtsam? 
Eesmärgid ja teadustöö ideoloogia 
Teadustöö eesmärgid 
Vajadus uurimuste järele 
Uurimisobjektid teaduse sisestruktuuri valguses 
Haridusuuringute valdkonnad 
Pereuuringute valdkonnad 
TEADUS, VÄÄRTUSED JA EETIKAKÜSIMUSED 
Teaduse suhe väärtustega 
Uurimistöö eetika 
IV Pedagoogilised suunad ja ajaloolised pealiinid 
KASVATUS JA ÜHISKONNA ARENG 
Primitiivsed ühiskonnad 
Agraar- ja feodaalühiskonnad 
Industriaalühiskonnad 
MUUTUVAD ARUSAAMAD LAPSEPÕLVEST 
Lapsepõlve ajalugu 
Uuemad lapsepõlveuurimused 
KASVATUS VANAAJAL NING KREEKA HUMANISM 
UUSAJA KASVATUSIDEED JA PEDAGOOGILISED SUUNAD 
Pedagoogiline realism ja romantismi ajajärk 
Progressiivpedagoogika 
John Dewey ja probleemõpe 
Töökoolipedagoogika 
Vabaduspedagoogika ja Montessori-pedagoogika 
Steiner-pedagoogika 
Freinet-pedagoogika 
SOOME KOOLIKASVATUSE JA KASVATUSTEADUSE PEALIINID 
Koolikasvatuse arenguetapid 
Kasvatusteaduse arenguetapid 
V Kasvatusteaduslik uurimistöö 
UURIMISTÖÖ JA SELLE KÄIK 
Uurimistöö määratlused 
Uurimistöö tüüpilised etapid 
Uurimisaruanne 
TEADUSUURINGU ÜLESANDED 
Kirjeldamine ja võrdlemine 
Seletamine ja ennustamine 
Mõistmine 
KASVATUSTEADUSE UURIMISMEETODID 
Mõistete määratlemine 
Uurimisstrateegiad ja paradigmad 
EKSPERIMENTAALNE UURIMISSTRATEEGIA 
Eksperimentaalse strateegia tunnused 
Klassikaline katseseade 
Eksperimentaalse uurimusega seotud mõisted 
Eksperimentaalse strateegiaga seotud probleemid 
MÕJUTUS- JA EX POST FACTO -UURIMUSED 
Mõjutusuurimused 
Ex post facto -uurimused 
SURVEY-TÜÜPI UURIMUSED 
KVALITATIIVSED UURIMISMEETODID 
VI Kasvatuse tulevikuväljavaated 
KOOLITUS JA ÜHISKONNA MUUTUMINE 
Inimene tulevikku suundujana ja tuleviku kujundajana 
Muutuste põhisuunad
Originaali pealkiri Johdatus kasvatustieteeseen. Eesti keeles
Märksõnad 
pedagoogika
kasvatus
haridusuuringud
kõrgkooliõpikud
Hind: 
16,00 EUR