Teema: Pedagoogika ja lastekasvatus
Pealkiri:
Arenguvestlus õpilasegaAutor(id): Alvar Saarniit, Tarmo Salumaa ja Mati Talvik
Kirjastus: Merlecons ja Ko
Linn: Tallinn
Aasta: 2006
Originaalkeel:
ISBN: 9949135967
Lehekülgi: 136
Seisukord: pisut kulunud kaaned, esimeste lehtede alumised nurgad väikeste plekkidega, sisu olemas ja korralik
Mõõdud: 169 × 243 mm
Suurus: tavaformaadist pisut suuremas formaadis, kõvade kaantega
Sisu:
SEE KASUTATUD RAAMAT ASUB LAOS, SAADAVAL 1-3 PÄEVA JOOKSUL. 165
Kogukonna ootused koolile on mõjutanud tugevasti lapse arengu toetamise idee kandumist kooli. Koolides, kus aktsepteeritakse õpilase arengut õppe- ja kasvatustegevuse osana, on oluline koht eetilistel tõekspidamistel. Pedagoogilises eetikas tähendab see eelkõige inimväärikuse, isikuvabaduse ja enesemääramisõiguse austamist. Sellest mittehoolimine takistab õpilase arengu toetamise põhimõtte rakendamist koolis. Totalitaarses keskkonnas ei ole õpilase arengut toetava kooli käsitlust võimalik rakendada, sest seal on tegevus allutatud mitte üksikindiviidi arengule, vaid keskkonnast tulenevate mittetäidetavate eesmärkide täitmisele. Inimväärikuse austamine on lapse arengu toetamise seisukohalt tähtsaks eelduseks.
Küllaltki levinud on arusaam, et koolis toimub isiksuse kujundamine lähtuvalt kehtestatud välistest standarditest. Õpetajad tegelevad hinnangute andmisega õpilastele lähtudes ideaalse õpilase etalonist. Selliselt toimides võtab õpetaja endalt võimaluse saada õpilasest adekvaatse ettekujutuse, sest eesmärgiks on suruda õpilane õpetaja poolt loodud etaloni raamidesse ning saavutamata jääb põhieesmärk: isiksuse areng soovitud suunas. Professionaalne pedagoog, kes on teiste isiksuste kujundaja, peaks olema suunatud efektiivsete ja eesmärgistatud kontaktide loomisele õpilastega, mis looksid õpilastele arenguvõimalused. Teiste inimeste mõjutamine saab toimuda ainult suhtlemise kaudu ning suhetele orienteeritud keskkonnas. Õpilane ei ole passiivne ja allasurutud objekt. Teda tuleb vaadelda kui oma arengu eest vastutavat ja aktiivset osapoolt, kes peab saama koostööd teha teda õpetavate pedagoogidega.
Lapse arengu toetamise tingimuseks on õpilase vabatahtlik ning selgelt väljendatud teadlik nõusolek. Selline põhimõte peab kehtima ka siis, kui õpilane on saadetud kooli tema oma tahte vastaselt. Õpilase nõusolekut arengu toetamisel tuleb küsida igasugustes tingimustes. Ka neis äärmuslikes situatsioonides, kus õpilane ei ole võimeline pädevat nõusolekut andma, kuid tema arengut peab siiski toetama, on eriti tähtis teha seda eetiliselt vastuvõetaval ja seaduslikul viisil.
Arengu edendamiseks võib nimetada kõike seda, mis aitab õpilasel suurendada kontrolli nende tegurite üle, millest sõltuvad õppimine ja käitumine koolis. Arengu edendamine on mis tahes tegevus, mis lisab kasulikke vilumusi, oskusi ja teadmisi. Arengu edendamiseks kasutatakse selgelt piiritletud pedagoogilisi tegevusi: individuaalsele tööle suunatud õppemeetodid, väikestele õpirühmadele suunatud õppemeetodid, suurele õpirühmale suunatud õppemeetodid, multifunktsionaalsed õppemeetodid, juhendamine ja nõustamine individuaalselt ning grupis.
Preventiivsed ehk ennetavad tegevused on õpilase arengu lähtekohaks. Sellega püütakse ära hoida arengukriiside teket. Preventiivse tegevuse aluseks on arengu etioloogiat puudutavad uuringuandmed, mis kirjeldavad inimese arengut erinevates vanustes. Näiteks on teada, millises vanuses on puberteediiga ning millised muutused selles eas toimuvad. Selline teadmine võimaldab edukalt kavandada ennetavaid tegevusi õppe-kasvatusprotsessis. Preventsiooni vahendid võivad põhineda õpilase eneseanalüüsil tugineval teabel kui ka välishinnangute kaudu saadud teabel õpilase arengu kohta. Preventiivse tegevuse alla kuulub ka õpiraskuste ja käitumisraskuste varajane avastamine, kooli õppekava pidev ajakohastamine ning toimiv terviklik sisehindamise süsteem koolis. Preventiivse tegevuse eesmärgiks on toetada õpilaste õpitahet, vähendada õpitahte langust ning tagada õpilastele edutunne. Hea preventiivse tegevuse tulemusena õpilased tunnevad, et neist hoolitakse ning neil säilib õpitahe.
Kõige tähtsam on preventiivses tegevuses meeles pidada, et me ei saa lahendada teiste probleeme nende eest. Nad peavad seda ise tegema. Ükskõik kui kindel me oma lahenduskäikudes ka ei oleks, peab inimene ise leidma lahenduse.
Õpilasekeskne ?
Hind:
10,00 EURTeema
Pedagoogika ja lastekasvatus alla viimati lisatud:
Jaan Kõrgesaar, Sissejuhatus hariduslike erivajaduste käsitlusse,
Tartu Ülikooli Kirjastus, 2002, hind: 15,00 eurot
Mare Leino, Kui koolis on halb,
AS Ajakirjade Kirjastus, 2009, hind: 8,00 eurot
Loone Ots; juhendaja: Jaan Mikk; Tartu Ülikooli pedagoogika osakond, Mitmekultuurilise hariduse õppekomplekt eesti kirjanduse näitel,
Tartu Ülikooli Kirjastus, 1999, hind: 7,00 eurot
toimetamine ja kujundus: Ülle Liivamägi, Mari Kalkun, Marvi Vihman, Sternum e-perekool I. Artiklid 2012-2014,
Sternum, 2015, hind: 13,00 eurot
Sirje Raadik, Mängime õppides 2. Draamakasvatus lasteaias ja algklassides,
Avita, 2003, hind: 10,00 eurot
Sirje Raadik, Õpime mängides. Draamakasvatus lasteaias ja algklassides,
Avita, 2001, hind: 4,00 eurot
Lemme Haldre, Riina Kõrgesaar, Lea Metsis, Malle Roomeldi ja Anu Susi, Hüperaktiivne laps,
TÜ Kirjastus, 2003, hind: 5,00 eurot
Koolikäitumise käsiraamat. Nõuandeid ja abimaterjale käitumisprobleemidega toimetulemiseks,
El Paradiso, 2003, hind: 30,00 eurot
Nadežda Krupskaja. Koostanud N. Konstantinov ja N. Zinevitš, Valimik pedagoogilisi teoseid,
Pedagoogiline Kirjandus, 1949, hind: 12,00 eurot
Piret Kärtner, Lugemisoskuse arendamine,
TEA Kirjastus, 2001, hind: 7,00 eurot
Pedagoogika ja lastekasvatus all on 1547 raamatut. Klõpsa
siia, et näha täielikku loendit!