Alvar Saarniit, Tarmo Salumaa ja Mati Talvik, Arenguvestlus õpilasega, 2006 Merlecons ja Ko

SEE KASUTATUD RAAMAT ASUB LAOS, SAADAVAL 1-3 PÄEVA JOOKSUL. 165 Kogukonna ootused koolile on mõjutanud tugevasti lapse arengu toetamise idee kandumist kooli. Koolides, kus aktsepteeritakse õpilase arengut õppe- ja kasvatustegevuse osana, on oluline koht eetilistel tõekspidamistel. Pedagoogilises eetikas tähendab see eelkõige inimväärikuse, isikuvabaduse ja enesemääramisõiguse austamist. Sellest mittehoolimine takistab õpilase arengu toetamise põhimõtte rakendamist koolis. Totalitaarses keskkonnas ei ole õpilase arengut toetava kooli käsitlust võimalik rakendada, sest seal on tegevus allutatud mitte üksikindiviidi arengule, vaid keskkonnast tulenevate mittetäidetavate eesmärkide täitmisele. Inimväärikuse austamine on lapse arengu toetamise seisukohalt tähtsaks eelduseks. Küllaltki levinud on arusaam, et koolis toimub isiksuse kujundamine lähtuvalt kehtestatud välistest standarditest. Õpetajad tegelevad hinnangute andmisega õpilastele lähtudes ideaalse õpilase etalonist. Selliselt toimides võtab õpetaja endalt võimaluse saada õpilasest adekvaatse ettekujutuse, sest eesmärgiks on suruda õpilane õpetaja poolt loodud etaloni raamidesse ning saavutamata jääb põhieesmärk: isiksuse areng soovitud suunas. Professionaalne pedagoog, kes on teiste isiksuste kujundaja, peaks olema suunatud efektiivsete ja eesmärgistatud kontaktide loomisele õpilastega, mis looksid õpilastele arenguvõimalused. Teiste inimeste mõjutamine saab toimuda ainult suhtlemise kaudu ning suhetele orienteeritud keskkonnas. Õpilane ei ole passiivne ja allasurutud objekt. Teda tuleb vaadelda kui oma arengu eest vastutavat ja aktiivset osapoolt, kes peab saama koostööd teha teda õpetavate pedagoogidega. Lapse arengu toetamise tingimuseks on õpilase vabatahtlik ning selgelt väljendatud teadlik nõusolek. Selline põhimõte peab kehtima ka siis, kui õpilane on saadetud kooli tema oma tahte vastaselt. Õpilase nõusolekut arengu toetamisel tuleb küsida igasugustes tingimustes. Ka neis äärmuslikes situatsioonides, kus õpilane ei ole võimeline pädevat nõusolekut andma, kuid tema arengut peab siiski toetama, on eriti tähtis teha seda eetiliselt vastuvõetaval ja seaduslikul viisil. Arengu ede

Raamatu autoriks on Alvar Saarniit, Tarmo Salumaa ja Mati Talvik kasutatud raamatud pealkirjaga Arenguvestlus õpilasega on raamat kirjastuselt Merlecons ja Ko aastast 2006

mille on kirjutanud Alvar Saarniit, Tarmo Salumaa ja Mati Talvik antud 2006 aasta raamat Arenguvestlus õpilasega on Alvar Saarniit, Tarmo Salumaa ja Mati Talvik oluline teos, kasutatud raamatute hulgas. Siin saad osta uusi ja kasutatud raamatuid veebipoest vanaraamat.ee vaata ka uute ja vanade raamatute nimistut Alvar Saarniit, Tarmo Salumaa ja Mati Talvik, Arenguvestlus õpilasega vanaraamat.ee raamatupood Alvar Saarniit, Tarmo Salumaa ja Mati Talvik, Arenguvestlus õpilasega
vaata plaate reklaam
Raamatu otsing
raamatRaamat "Arenguvestlus õpilasega",
teema: Pedagoogika ja lastekasvatus

Arenguvestlus õpilasega
Pealkiri: Arenguvestlus õpilasega
Autor(id): Alvar Saarniit, Tarmo Salumaa ja Mati Talvik

Kirjastus: Merlecons ja Ko
Linn: Tallinn
Aasta: 2006
Originaalkeel:

ISBN: 9949135967
Lehekülgi: 136


Seisukord: pisut määrdunud kaaned, sisu olemas ja korras
Mõõdud: 169 × 243 mm
Suurus: tavaformaadist pisut suuremas formaadis, kõvade kaantega


Sisu:
SEE KASUTATUD RAAMAT ASUB LAOS, SAADAVAL 1-3 PÄEVA JOOKSUL. 165

Kogukonna ootused koolile on mõjutanud tugevasti lapse arengu toetamise idee kandumist kooli. Koolides, kus aktsepteeritakse õpilase arengut õppe- ja kasvatustegevuse osana, on oluline koht eetilistel tõekspidamistel. Pedagoogilises eetikas tähendab see eelkõige inimväärikuse, isikuvabaduse ja enesemääramisõiguse austamist. Sellest mittehoolimine takistab õpilase arengu toetamise põhimõtte rakendamist koolis. Totalitaarses keskkonnas ei ole õpilase arengut toetava kooli käsitlust võimalik rakendada, sest seal on tegevus allutatud mitte üksikindiviidi arengule, vaid keskkonnast tulenevate mittetäidetavate eesmärkide täitmisele. Inimväärikuse austamine on lapse arengu toetamise seisukohalt tähtsaks eelduseks.
Küllaltki levinud on arusaam, et koolis toimub isiksuse kujundamine lähtuvalt kehtestatud välistest standarditest. Õpetajad tegelevad hinnangute andmisega õpilastele lähtudes ideaalse õpilase etalonist. Selliselt toimides võtab õpetaja endalt võimaluse saada õpilasest adekvaatse ettekujutuse, sest eesmärgiks on suruda õpilane õpetaja poolt loodud etaloni raamidesse ning saavutamata jääb põhieesmärk: isiksuse areng soovitud suunas. Professionaalne pedagoog, kes on teiste isiksuste kujundaja, peaks olema suunatud efektiivsete ja eesmärgistatud kontaktide loomisele õpilastega, mis looksid õpilastele arenguvõimalused. Teiste inimeste mõjutamine saab toimuda ainult suhtlemise kaudu ning suhetele orienteeritud keskkonnas. Õpilane ei ole passiivne ja allasurutud objekt. Teda tuleb vaadelda kui oma arengu eest vastutavat ja aktiivset osapoolt, kes peab saama koostööd teha teda õpetavate pedagoogidega.
Lapse arengu toetamise tingimuseks on õpilase vabatahtlik ning selgelt väljendatud teadlik nõusolek. Selline põhimõte peab kehtima ka siis, kui õpilane on saadetud kooli tema oma tahte vastaselt. Õpilase nõusolekut arengu toetamisel tuleb küsida igasugustes tingimustes. Ka neis äärmuslikes situatsioonides, kus õpilane ei ole võimeline pädevat nõusolekut andma, kuid tema arengut peab siiski toetama, on eriti tähtis teha seda eetiliselt vastuvõetaval ja seaduslikul viisil.
Arengu edendamiseks võib nimetada kõike seda, mis aitab õpilasel suurendada kontrolli nende tegurite üle, millest sõltuvad õppimine ja käitumine koolis. Arengu edendamine on mis tahes tegevus, mis lisab kasulikke vilumusi, oskusi ja teadmisi. Arengu edendamiseks kasutatakse selgelt piiritletud pedagoogilisi tegevusi: individuaalsele tööle suunatud õppemeetodid, väikestele õpirühmadele suunatud õppemeetodid, suurele õpirühmale suunatud õppemeetodid, multifunktsionaalsed õppemeetodid, juhendamine ja nõustamine individuaalselt ning grupis.
Preventiivsed ehk ennetavad tegevused on õpilase arengu lähtekohaks. Sellega püütakse ära hoida arengukriiside teket. Preventiivse tegevuse aluseks on arengu etioloogiat puudutavad uuringuandmed, mis kirjeldavad inimese arengut erinevates vanustes. Näiteks on teada, millises vanuses on puberteediiga ning millised muutused selles eas toimuvad. Selline teadmine võimaldab edukalt kavandada ennetavaid tegevusi õppe-kasvatusprotsessis. Preventsiooni vahendid võivad põhineda õpilase eneseanalüüsil tugineval teabel kui ka välishinnangute kaudu saadud teabel õpilase arengu kohta. Preventiivse tegevuse alla kuulub ka õpiraskuste ja käitumisraskuste varajane avastamine, kooli õppekava pidev ajakohastamine ning toimiv terviklik sisehindamise süsteem koolis. Preventiivse tegevuse eesmärgiks on toetada õpilaste õpitahet, vähendada õpitahte langust ning tagada õpilastele edutunne. Hea preventiivse tegevuse tulemusena õpilased tunnevad, et neist hoolitakse ning neil säilib õpitahe.
Kõige tähtsam on preventiivses tegevuses meeles pidada, et me ei saa lahendada teiste probleeme nende eest. Nad peavad seda ise tegema. Ükskõik kui kindel me oma lahenduskäikudes ka ei oleks, peab inimene ise leidma lahenduse.
Õpilasekeskne ?

Hind: 14,00 EUR
Otsing autori järgi:

Joann Saarniit, Läänest itta ja idast läände. Mälestusi ühelt kannatus-teekonnalt, Kistler-Ritso Eesti Sihtasutus, 2005, hind: 6,50 eurot
Kerly Espenberg, Siim Espenberg, Katrin Humal, Maris Prii, Leno Saarniit, Eesti korruptsioonivastase võimekuse uuring, Korruptsioonivaba Eesti, 2012, hind: 11,00 eurot
Koostajad Paul Kenkmann, Jüri Saarniit, Longituuduurimused. Kogemusi ja tulemusi, Tartu Ülikooli Kirjastus, 1998, hind: 8,00 eurot
Koostajad Toivo Aavik, Külli Keerus, Kristi Lõuk, Ants Nõmper, Aive Pevkur, Leno Saarniit, Kadri Simm, Margit Sutrop, Margus Tõnissaar, Aive Vaher, Ivo Volt, Eetikakoodeksite käsiraamat, Tartu Ülikooli eetikakeskus, 2007, hind: 13,00 eurot
koostanud Paul Kenkmann, Jüri Saarniit, Põlvkonnad muutuvas ajas [noorsoo- ja haridussotsioloogide töid aastatest 1975-2001], Tartu Ülikooli Kirjastus, 2005, hind: 11,00 eurot
Koostanud Ustus Agur, Ü. Ennuste, Vello Hanson, Jaak Kütt, R. Kütt, Erik Linnaks, Toivo Lüll, V. Mahhov, Th. Palm, Vambola Raudsepp, T. Saarniit, J. Sepp, U. Sepp, I. Soidra, Jaan Tepandi, V. Vainu, Vello Vensel ja Raoul Üksvärav. Toimetanud Uno Mereste, Inglise-eesti majandusterminite seletussõnastik 1-2, Eesti Majandusjuhtide Instituut, 1992, hind: 12,00 eurot
Koostanud Ustus Agur, Ü. Ennuste, Vello Hanson, Jaak Kütt, R. Kütt, Erik Linnaks, Toivo Lüll, V. Mahhov, Th. Palm, Vambola Raudsepp, T. Saarniit, J. Sepp, U. Sepp, I. Soidra, Jaan Tepandi, V. Vainu, Vello Vensel, Raoul Üksvärav. Toimetanud Uno Mereste, Inglise-eesti majandusterminite seletussõnastik (1.-3. osa), Eesti Majandusjuhtide Instituut, 1992, hind: 16,00 eurot
Koostanud: Ustus Agur, Ü. Ennuste, Vello Hanson, Jaak Kütt, R. Kütt, Erik Linnaks, Toivo Lüll, V. Mahhov, Th. Palm, Vambola Raudsepp, T. Saarniit, J. Sepp, U. Sepp, I. Soidra, Jaan Tepandi, V. Vainu, Vello Vensel ja Raoul Üksvärav, Toimetanud: Uno Mereste, Inglise-eesti majandusterminite seletussõnastik L-Z, Eesti Majandusjuhtide Instituut, 1992, hind: 6,00 eurot
Olaf Kuuli, Abe Liebman, Harald Saarniit, Töörahva riigi eest. Eesti ametiühingute võitlusest aastatel 1918-1940, Eesti Raamat, 1967, hind: 5,00 eurot
Teema Pedagoogika ja lastekasvatus alla viimati lisatud:

Sirkka Hirsjärvi ja Raija Huttunen, Sissejuhatus kasvatusteadusse, Medicina, 2005, hind: 13,00 eurot
Michaela Glöckler ja Wolfgang Goebel, Laps. Meditsiinilis-pedagoogiline nõuandja, Eesti Waldorfkoolide Ühendus, 1998, hind: 16,00 eurot
Jorma Myllärniemi, Meheks saamine ilma isata, Cum Grano, 2010, hind: 11,00 eurot
Olev Sirg, Kuidas toita last, Odamees, 2004, hind: 8,00 eurot
Daniel N. Stern, Beebi päevik, Cum Grano, 2010, hind: 12,00 eurot
Vladimir Levi, Mittestandardne laps, Valgus, 1987, hind: 4,00 eurot
Benjamin Spock, Teie laps, Valgus, 1985, hind: 6,00 eurot
Benjamin Spock, Teie laps, Valgus, 1976, hind: 4,50 eurot
Svea Sööt, Toetuse vägi, AS Ajakirjade Kirjastus, 2008, hind: 8,00 eurot
Kristiina Uriko, Reet Raukas, Häli Mets, Kadi Liik, Nüüd ma tulen! Põhiteadmisi lapsevanematele, Valgus, 2002, hind: 13,00 eurot
Maria Ambros, Lastekasvatusest arsti pilguga, Valgus, 1966, hind: 4,00 eurot
Ülle Rannut, Muukeelsete õpilaste integreerimine eesti koolis. Õpik kõrgkoolile ning muukeelsete õpilastega töötavale aine- ja klassiõpetajale, Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus, 2003, hind: 9,00 eurot
Helmut H. Erb, Vägivald koolis ja kuidas end selle eest kaitsta, Odamees, 2000, hind: 6,00 eurot
David Emerson, Jill Pitkeathley, Ainuke laps, Ilo, 2004, hind: 11,00 eurot
Neidude käekotilektüür igaks hädaolukorraks, Ersen, 2003, hind: 5,00 eurot
Andrea Bettridge, Hilary Gardener, Sarah Groves, Anette Jones ja Lyndsey Lawrence, Paksude naiste klubi. Lugu viiest sõbrast, kellel seisab ees hirmutav esimene rasedus, Tänapäev, 2006, hind: 7,00 eurot
Cynthia Whitham, Võida jonnilahing ja muud sõnasõjad. Perekondlik rahuplaan, Sinisukk, 2001, hind: 6,00 eurot
Siobhan Stirling, Uni. Aita oma lapsel magada kogu öö, Sinisukk, 2003, hind: 9,00 eurot
Theresa Foy DiGeronimo, Tillukesed tüdrukud. Praktiline käsiraamat õnneliku ja terve tütre kasvatamiseks sünnist kaheksateistkümne elukuuni, Ersen, 2008, hind: 12,50 eurot
Tina Holmberg-Kalenius, Elu pärast koolikiusamist. Kas kiusamisest on võimalik toibuda?, Pegasus, 2009, hind: 10,00 eurot
Wendy Grant, 13 kuni 19. Näpunäiteid vanematele, kuidas mõista teismelist, Sinisukk, 1998, hind: 7,00 eurot
Meg Blackburn Losey, Tänapäeva lapsed. Kristallilapsed, indigolapsed, tähelapsed, Maa inglid ja üleminekulaste nähtus, Pegasus, 2010, hind: 14,00 eurot
Haim G. Ginott, Lapsed ja meie, Odamees, 2006, hind: 6,50 eurot
Juri Azarov, Koduse kasvatuse pedagoogika, Valgus, 1988, hind: 3,50 eurot
Koostanud: Edward Hoffman, Soovitusi koolilõpetajale, Ersen, 2004, hind: 4,00 eurot


Teema Pedagoogika ja lastekasvatus all on 1014 raamatut, vaata täielikku loendit lähemalt selle lingi kaudu!

Vanaraamat  |   E-post   |   © vanaraamat, Biblio OÜ, 2008-2019 |   Biblio OÜ Lai valik uusi ja kasutatud raamatuid, noote ja vinüülplaate Tlf:(372) 734 1901